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Iberia (IB)

Durchschnitt von 11 Flug Bewertungen:
  • Check-In:
    2.5
  • Gepäck:
    2.0
  • Pünktlichkeit:
    2.1
  • Flugzeug:
    2.3
  • Sitze & Platzangebot:
    2.4
  • Unterhaltung:
    2.8
  • Freundlichkeit:
    2.5
  • Verpflegung:
    2.9
  • Preis/Leistung
    3.0
2.5
Schulnoten: 1 sehr gut - 6 ungenügend


64% der Bewerter empfehlen
Iberia weiter

18% neutral - 18% keine Weiterempfehlung

Iberia




IATA-Code: IB
Registriert in: Spanien






Iberia - Jetzt bewerten



1.44

Super Team am 6.2.16 Professioneller Service

Flug Iberia - Business Class von Madrid nach Montevideo (02-2016)
Bewertung: Boarding und Checkin1
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit1
Gepäck
Pünktlichkeit1
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs1
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug1
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen1
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken2
Verpflegung
Flugpreis Leistung 2
Preis/Leistung
Flugbewertung von: Bjoern (10-20 Flüge pro Jahr) bewertet den Iberia Flug neutral
2.33

Service und Essen nicht Business Class

Flug Iberia - Business Class von Montevideo nach Madrid (02-2016)
Bewertung: Boarding und Checkin3
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit1
Gepäck
Pünktlichkeit1
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs1
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug1
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen4
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken4
Verpflegung
Flugpreis Leistung 3
Preis/Leistung
Flugbewertung von: Bjoern (10-20 Flüge pro Jahr) bewertet den Iberia Flug neutral
3.33

Katastrophaler Gepäckverlustservice und falsche Versprechungen der Hotline

Flug Iberia - Economy Class von madrid nach miami (07-2015)
Bewertung: Boarding und Checkin3
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit3
Gepäck
Pünktlichkeit3
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs3
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug4
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik2
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen3
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken3
Verpflegung
Flugpreis Leistung 6
Preis/Leistung
erlebnisbericht hotline und verlorenes gepäck! Katastrophe ! Achtung

Dear Iberian !

I’m now the 5th day without luggage. We are am family with 3 Kids and paid 5000 Euro for an IBERIAN Ticket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
The service and your support is the worst i ever saw!!!!!! Your hotlines are mostly not available, your employees say that they are not responsible, given us telephone numbers we can´t reach and even lie to us about our luggage!!!! It´s unbelievable!!!!!!!!!!!
For this statement we have several witnesses!!!!!!!!

You are destroying our expensive vacation !!!! We now try from 28. of July to get our luggage but the most disappointing and grueling thing is, that there is no service and support from you. The opposite thing is the case!!!!!!!!!!!!

We had an flight from DUS IB3137 to MAD and from MAD IB 6123 to Miami
YOU lost 3 of our four suitcases

At the Airport in MIAMI was an older unfriendly member of your airline who reluctantly notes our complaint. He was not able and willing to give any information and said „I´am sorry, i think the luggage will hardly find his way to us if we dont take care of ourselves. iberia uses a external service.That is the way it is and he can´t do anything“ Is that the information you want to hear, when you are using a „premium“ airline and pay a ticket price for a premium airline. We gave him all the information including email and numbers and where we will stay for the next days. He said he will send us a mail. (This mail we got)

after more than an hour it took, we went upstairs to the IBERIA office and try to get some liable statement. the guy said he can´t help we should call a hotline. this was 28.th of July

We went to our Hotel in Miami.

on the 29.th we call the hotline of iberia and after several tries we reached somebody and he said, he has no claim but he will send us a mail, we should call again in the evening at about 5 p.m. we could buy some stuff we need for 50 Euro per day per suitcase.
Till this moment we felt fine with this information, because that can happen.

We took a car to Orlando our next destination (the address we gave the older man at the airport)

At 5 p.m we tried to call the hotline again, as us told, the woman can´t find any claim and got no information.

At 8 p.m we arrived in our resort in Orlando (TUSCANA Resort Orlando Florida) The older man from Miami gave us a call at the front desk and told us the Luggage is in Miami and he will now send it to Orlando. He does´t knows when it will arrive in Orlando. We said we want the Luggage to our hotel because we have no car any more. He said, that he thinks it will not work out perhaps. He was again very unfriendly and non-cooperative.

i just want mention YOU lost our luggage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Not we did!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Than the trouble began

On the 30.th the front desk got a call from the airport, that our luggage arrived in Orlando and we should call 407-825-6010

We tried this 5 times and left the address and number of the resort, our handy number we meanwhile bought, and the claim number of iberian at the mailbox.
Nobody called us back.

After 2 hours we tried it again and reached a guy under this number and he said, he is not responsible, we should call American Airline hotline.

We called AA and they said, they have no claim, we should call later (this call took about 30 minutes)

at 6 p.m we called the hotline again and they said, they are not responsible, IBERIA lost the luggage and we have to talk to IBERIA hotline.
We tried to reach the hotline several times but did´t reach anybody. After 2 hours we reached a hotline employee named Daniel „Sancaec“. He confirmed the information and address and promised we will get our luggage till 11 p.m. to our resort in Davenport.
He will send us a mail with the information (we never got this mail or no phone call)
at 11 p.m we informed the door man and the front desk, that our luggage will arrive. The Doorman is all night available.
Than we called again the IBERIA hotline (several times) and a woman said, the Luggage is on the way to our resort and should arrive soon. She will give us a call or an email. (we never got anything; no call, no mail, no suitcases)

On the 31.th in the morning we informed the front desk again, that our luggage will arrive soon. Than we left the resort (because we try to make vacation)

At 12 o´clock we called the IBERIA hotline again and an employee named Patricia. She can´t see what happens, but she will inform the airport Orlando that the luggage must be delivered to our Tuscana Resort address. She will inform us what happens. (no mail no cal no luggage) We asked her for her Manager because we want to have a liable information. She said she is not allowed to give us a manager. As we asked for her name she said she is not committed to give it to us. She also can´t find in the system where our luggage is.

We were really desperate at this moment because about 20 calls over some hours did´t make any result. so we asked our front desk to help us. Maria (Frontdesk) tried to reach all numbers we got till now. At Orlando she only got the mailbox. At the IBERIA hotline she reached somebody and talked about 30 minutes in english and spanish and got the information, that the Luggage is on the way by an courier and will arrive soon. We also instructed the doorman again, that he will take care of the suitcases, when they arrive. (nothing happens and no feedback)

on the 1. of August about noon another front desk member was so kindly to help us and we called together all numbers again. First we tried the airport in Orlando. They said they have no luggage and no claim and we should call American airline. He waited 45 minutes in the service-line and AA mentioned, that they have no claim and nothing about the luggage, we should call IBERIA
At the IBERIA hotline we talked to Paz and he said he can´t find anything about this claim. Later he said the luggage is already delivered to us at the resort. Than he said the courier could´t deliver because the address is only a POBOX ( Haha its a big resort with hundreds of appartmants, pool and a resort-named road. With a front desk and 24 hours doorman) They checked the address again because IBERIA have nothing in the system. (haha we checked it so often and IBERIA called us at the resort??????) He promised at the end it will deliver tonight till 11 p.m ; this conversation took more than 2 hours!!!!!!!!!!!!

Nothing happens again! We called your hotline again with no result! I tried to call IBERIA in Germany to talk to somebody in native language. I spent all my Handyamount of 65$ in a waiting-loop of IBERIA for more than one hour waiting without any contact to an employee.

We decided to look for our luggage on ourselves! We borrowed a car from another resort guest (how crazy that WE have to do this) who was so friendly to give us his car. drove to the MCO Airport in Orlando. Found aour way by talking to different people and service counters. Found the Luggage pickup of AA and found our luggage ( The luggage YOU said its at an courier on the way to our resort) An absolute impedance!!!!! On the luggage was a big sign: PAX will pickup ; MCO will hold; 3 IB Bags. The attendant confirmed that there was no courier planned and the luggage stood there. Why are you doing this to us????????????????? What is your problem with us?

Why are you treating us this way? What have we done iberia????? You received a lot of money from us for the flight (for us it is a lot of money) You loose our property and on top your employees lie to us? Its a horrotrip for us and the kids and you don´t care. I can’t understand your motives???? No response from you! No call ! No mail……

On top one suitcase is damaged :-(

We are so disappointed from IBERIA and treated like trash from you. Till the 2. of August no official statement.
You made the mistake and not me and my kids...


SUMMARY:

YOU lost our suitcases!
We paid 5000 EURO for the tickets!
We lost now 5 days of our family holiday with three kids
We made more than 40 calls
We and the front desk members spend over 7 hours at the phone
We got many promises and nothing happened
The Hotline members are partly unfriendly
And when i see the conversation upside I must think they lie to us???!!! Sometimes they got the luggage, next moment they can´t find, than it´s already delivered, than they are not responsible, they have no managers at IBERIA, The courier can’t find a whole city, they have no address (but called us)
We organized a car and investigated on our own.
Found the luggage, that not should be there if we trusted the Iberia hotline
found out that iberia apparently never planned to send it to us
spent again some hours of our time repair YOUR MISTAKE
Now its again one more day and we have no response from iberia…

So, what do you think, when you read this? Is that the way IBERIA treats their customers??????? You really should think about a professional complaint management.

For all the statements above we have notes, names and witnesses. We await a detailed opinion and a reasonable compensation. Send it to us by email ! We want it IN WRITING!
We reserve legal steps
Flugbewertung von: js (mehr als 35 Flüge pro Jahr) gibt keine Empfehlung für Iberia
3.78

perfide Reklamationsbearbeitung

Flug Iberia - Economy Class von Madrid nach Santiago (03-2011)
Bewertung: Boarding und Checkin6
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit4
Gepäck
Pünktlichkeit6
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs3
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug3
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen3
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken3
Verpflegung
Flugpreis Leistung 3
Preis/Leistung
Uns ist nach einem Flug von Madrid nach Santiago das Gepäck mehr als 24h später nachgeliefert worden. Da einen Aufenthalt in Chile nicht geplant hatten, mußten wir zwei zusätzliche Hotelübernachtungen bezahlen sowie einmal neue Bustickets und dann nochmal die Änderungsgebühr, weil die zugesagte Gepäcklieferung innerhalb von 24h nicht eingehalten worde.
Aus Sicht des Kostenmanagements ist das Vorgehen bei der Reklamationsbearbeitung genial. Zuerst muß man lange suchen, bis man herausfindet, wie man überhaupt eine Reklamation anmelden kann. Hat man das dann endlich gefunden, wartet man Wochen auf eine Antwort. Wenn man die endlich erhält und dann auch noch die Daten und Originalbelege hat, wird man per Email aufgefordert, diese per Post an eine Adresse in Madrid zu schicken. Die genannte Adresse in der Email ist offensichtlich falsch. Nach weitere Verzögerung erhält man dann eine weitere Email, die einem mitteilt, daß der Vorgang beendet ist, weil keine Belege geschickt worden. Natürlich kann man auf diese nur per Post antworten.
Flugbewertung von: FD ( Flüge pro Jahr) gibt keine Empfehlung für Iberia
2.33

Guter Flug, nur Essen könnte besser sein ;)

Flug Iberia - Economy Class von München nach Gran Canaria (07-2012)
Bewertung: Boarding und Checkin2
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit1
Gepäck
Pünktlichkeit1
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs2
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug1
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen2
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken5
Verpflegung
Flugpreis Leistung 4
Preis/Leistung
Ich habe keine anmerkungen.
Flugbewertung von: Vielflieger004 (21-35 Flüge pro Jahr) gibt eine Empfehlung für Iberia
1.67

Besser gehts nicht

Flug Iberia - Economy Class von Havanna nach Madrid (02-2012)
Bewertung: Boarding und Checkin1
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit1
Gepäck
Pünktlichkeit1
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs2
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug2
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen2
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken2
Verpflegung
Flugpreis Leistung 1
Preis/Leistung
Da Airfrance zwischen 6 und 9 Februar streikte, wurde unser Rückflug von Havanna nach Paris schlicht und einfach gestrichen. Der Dispatcher der Airfrance am Flughafen Jose Marti war überaus bemüht und freundlich, und nach einigem Hin und Her wurden wir auf eine Iberia Maschine umgebucht, die drei Stunden nach dem geplanten Airfrance Flug ging. Das bedeutete zwar einen etwas längeren Aufenthalt am Flughafen, war aber die bessere Alternative. Zurück nach Havanna in ein Hotel ... und einen Tag später (vielleicht) mit einer KLM zu fliegen ... nenene, da nahmen wir die Iberia nach Madrid und bekamen auch gleich die Tickets für einen Anschlussflug von Madrid nach Wien.
Die Maschine der Iberia war ein Airbus 340-300, ein flüsterleises, neues Flugzeug, sauber, hell und bequem. Essen und Trinken war leicht über Langstrecken-Flieger-Durchschnitt, der Wein besonders gut. Der Flug war kürzer als mit der Airfrance, was zum Teil daran lag dass Madrid nunmal näher ist als Paris, und augenscheinlich hatten wir einen flotten Jetstream. Der Flug war sehr sehr ruhig, nur über der spanischen Küste begann es ein wenig zu tanzen. Aber das gehört nun mal dazu, sonst weiß man ja gar nicht mehr, dass man in einem Flugzeug ist :-)

Jederzeit wieder!
Flugbewertung von: Schriftsteller und Herumtreiber (4-9 Flüge pro Jahr) gibt eine Empfehlung für Iberia
2.56

Flug nach Uruguay

Flug Iberia - Economy Class von Frankfurt nach Montevideo (03-2010)
Bewertung: Boarding und Checkin2
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit2
Gepäck
Pünktlichkeit2
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs3
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug3
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen2
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken2
Verpflegung
Flugpreis Leistung 4
Preis/Leistung
Stop in Madrid; Flugpreis mit knapp über 1800 Euro nicht gerade günstig
Flugbewertung von: Kaminski (4-9 Flüge pro Jahr) gibt eine Empfehlung für Iberia
2.78

Frankfurt - Madrid

Flug Iberia - Economy Class von Frankfurt nach Madrid (06-2010)
Bewertung: Boarding und Checkin3
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit2
Gepäck
Pünktlichkeit2
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs3
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug3
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen3
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken3
Verpflegung
Flugpreis Leistung 3
Preis/Leistung
Flugbewertung von: flyandmore (10-20 Flüge pro Jahr) gibt eine Empfehlung für Iberia
2.11

Rundreise Chile

Flug Iberia - Economy Class von Frankfurt nach Santiago de Chile (01-2010)
Bewertung: Boarding und Checkin2
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit2
Gepäck
Pünktlichkeit2
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs2
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug3
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik2
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen2
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken2
Verpflegung
Flugpreis Leistung 2
Preis/Leistung
Wir hatten einen guten Flug. Zwischenlandung in Madrid okay, Umsteigezeit war in Ordnung. Vom Flugpreis von knapp 900 Euro kann man auch nichts sagen. Wir waren sehr zufrieden.
Flugbewertung von: Markus, 35 Jahre aus Mainz (1-3 Flüge pro Jahr) gibt eine Empfehlung für Iberia
2.44

Costa Rica

Flug Iberia - Economy Class von Frankfurt nach San Jose (02-2010)
Bewertung: Boarding und Checkin2
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit2
Gepäck
Pünktlichkeit2
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs3
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug2
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen3
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken3
Verpflegung
Flugpreis Leistung 2
Preis/Leistung
Flugbewertung von: Susanne (21-35 Flüge pro Jahr) gibt eine Empfehlung für Iberia
2.56

Familienbesuch

Flug Iberia - Economy Class von Düsseldorf nach Buenos Aires (10-2009)
Bewertung: Boarding und Checkin2
Checkin
Bewertung: Gepäck und Sorgsamkeit3
Gepäck
Pünktlichkeit2
Pünktlichkeit
Zustand / Wartung des Flugzeugs2
Flugzeug
Platzangebot im Flugzeug3
Platzangebot
Unterhaltung, Filme und Musik3
Unterhaltung
Freundlichkeit Stewardessen2
Freundlichkeit
Verpflegung Essen und Trinken3
Verpflegung
Flugpreis Leistung 3
Preis/Leistung
Flugbewertung von: Jose (10-20 Flüge pro Jahr) gibt eine Empfehlung für Iberia